mandag 2. mai 2011

hestelivet


"har du ingen bekymringer kan du kjøpe deg en hest"
så sant så sant...
Siden jeg var 3 år har livet mitt vært fylt av hester, ridning, treninger, møkking osv...
Det har ikke vært få ganger jeg har tenkt( og sagt) "NÅ skal jeg slutte med hest, NÅ skal jeg selge, NÅ skal jeg ha pause!"

Dette skjer gjerne på den kalde/ mørke tiden av året da:
- vannet fryser både ute og inne,
- du må kave rundt i en meter snø etter hester som ikke vil inn på kvelden
- du må stå opp et kvarter tidligere for å få på deg alle klærne du trenger for å gå i stallen og fore frokost
- du må ri i stummende mørke med blå fingre og tær
- du må stå opp tidlig hver bidige fridag
- du får plutselig behov for vetrinærbesøk( da selvfølgelig lørdag kveld når det koster mest)

Men så kommer heldigvis våren snikende etterhvert, med lyse kvelder, mykt underlag, ny stevne sesong og under all vinterpelsen finner man igjen drømmeponnien og alt er glemt!





Hest er ikke lenger noen hobby her på gården, det er en livsstil...






Det har blitt noen sløyfer etter mange års slit heldigvis, de henger i stua og motiverer meg de dagene det ikke bare er morro.




Så rir jeg vel ned i solnedgangen da, ihvertfall i 10 år til på min lille røde ferrari...

Ingen kommentarer: