lørdag 9. mars 2013

Star Wars og andre vuggeviser...

Jeg skal være ærlig å inrømme en ting: jeg var faktisk litt redd for at det skulle bli kjedelig å ha barn...Så feil kunne jeg ta! 
Det oppstår stadig morsomme situasjoner her hjemme.. 
For eksempel når jeg finner meg selv sittende på badegulvet å spise kald fastfood for det er det eneste stedet Tilde ikke skriker når hun ikke kan ligge på armen..

Eller når "verdens beste bergenser" TROR han nynner på barnesanger men det er egentlig musikken fra star wars...takk og pris for spotify....



Tildes favoritt sålangt er den danske barnesangen 
"Elefantens Vuggevise" med Kim Larsen.
Da sovner hun som regel kjapt.
Dette har vært en ukjent sang for meg frem til nå, men jeg syntes teksten er så søt så deler den med dere!

Nu tændes der stjerner på himlens blå
og månen løfter sin sabel
Jeg våger at ikke de slemme mus
skal liste sig op i din snabel
Sov sødt lille jumbo og visselul
nu bliver skoven så dunkel
Nu sover tante den gamle struds
og næsehornet din onkel

Nu hoster i søvne den vilde gnu

i krattet af store lianer
Og aberne synger sig selv i søvn
i vugger af grønne bananer
Sov sødt lille jumbo, dit lille pus
slet intet min ven skal du mangle
I morgen får du en kokosnød
og den skal du bruge som rangle

En zebra tager sin natdragt på
med sorte og hvide striber
Et flyveegern med lodne ben
sidder i mørket og piber
Sov sødt lille jumbo, nu er du vel mæt
du kender ej husmodersorgen
En lille plantage på tusinde rør
den skal vi ha’ syltet i morgen

En tiger brøler sin aftensang

og spejder mod alle kanter
Ved vadestedet med slebet klo
der lister den sorte panter
Sov trygt lille jumbo, sit lille myr
du nuttede lille rødbede
Du bad mig fortælle et eventyr
nu sover du sødt allerede

 
Litt skogsinspirerte bilder som jeg tok for en stund siden,
kanskje vi greier å trylle frem våren med dem ..

 
Pinnsvinet og reven er fra Ikea, dyretegningene er laget til Tilde av min flinke kusine<3 Gjett om jeg gleder meg til oppussing og å innrede barnerom:)

 

Tusen takk for koselige tilbakemeldinger på forrige innlegg!
Denne helgen er vi jentene alene hjemme, det vil si god plass i senga og pysjen på til langt ut på dagen, mere jenteparty en det blir det vel ikke:)

ønsker alle en super helg!

11 kommentarer:

Trallala sa...

For noen skjønne bilder, de dyretehningene var fantastisk fine rett og slett. Sangen var ukjent for meg, men med den nydelige teksten tror jeg jeg må søke den opp. Her går det mye i so ro lillemann, gjerne til melodien av Bæbæ lille lam :)

Elisabeth Solum sa...

Herlige fargerike bilder! :)Flotte dyretegninger og nydelig "sov godt" putetrekk!
Håper du får en fredelig og fin helg! :) Klem Lisa

Fabelaktig sa...

Du skriver så jeg ler * herlig*

Nydelige bilder som alltid!

happy helg, søte!
klem

Anonym sa...

Hei skjønne deg:)
Hihi nei livet med unger er ikkje kjedeligt og det er alltid noko som skjer på alle plan,husker når eg fekk førstemann så hadde eg vært på butikken å handla,når eg kom heim så skreik ho sånn at varene kom ikkje på plass før etter to timer,oj husker det enda for burde jo nok lukka ørene i 5 min og fått alt på plass:)
Herlige bilder hos deg og den sangen var jo veldig søt da:)

Ønsker deg ein fine søndag:)
God klem fra Lillian

Linnéa sa...

Hehe synes jeg hører bergenseren nynner barnesanger ja... Kommer vel no 90talls' techno etterhvert også :p

Så utrolig skjønne de tegningene var, så flink kusine du har!

Skjønner godt du gleder deg til oppussing! Så mye fint som finnes rundt omkring, nesten vanskelig å velge...

Fin uke til dere :)

Klem

Fabelaktig sa...

Takk for fine tanker på skapblogger - innlegget! Skikkelig masse respons og så kos at du tok deg tid til å dele dine tanker :)

Fabelaktig mandag og start på uken <3
klemklem

Krossmyra sa...

Haha herlig med star wars nynning:) Pleide å nynne Narnia sangen jeg (fra den gamle serien), den funket:)
Jeg viste nettopp star wars episode 1 til Isak, litt tidlig kanskje, men synes ikke den er så farlig. Han likte det ihvertfall:)

Flotte, herlige bilder:)
Fortsatt fin tirsdag!
Klem

juffrouw sill sa...

Can't read norwegian but love the pictures and i'm your next follower! Kind regards from The Netherlands, Marloes

Barkeblikk sa...

Jeg smiler og gjør alt jeg kan for å holde på latteren (og ikke våkne dattera mi på 1 år) ;-) Dønn ærlig og morsomt! Kan skrive under på at livet iallefall ikke blir kjedelig med barn nei, baluba fra morgen til kveld. Herlig, men til tider krevende også ;-) Som når man må spise på badegulvet. Fnis!

Kommer gjerne på besøk igjen her. Legger deg til i leselisten :-) Ha en fiin kveld. Klem fra Monica.

Therese sa...

Så nydelig bilder kusine <3 Flinke jenta!!! Datteren min pleide å roe seg til låter i sjangeren rock..he he he he he men hun var også veldig fasinert av gitarspill:)
Ha en finfin dag videre:)

Keep up the supergood work with foto:) Tihihihiiii

Marianne Dragon Waagan sa...

Morsomt innlegg, måtte le litt:)
Herlige bilder, og nydelig vuggesang:)

Ha en strålende torsdag:)
Klem fra Marianne