lørdag 1. august 2015

SUKKER EKSPERIMENTET


Nå jeg har bestemt meg for å gjennomgå ett lite ( men for meg ganske stort) eksperiment!

Jeg skal nemlig forsøke meg på å leve med minimalt inntak av sukker  i 21 dager.
Hvorfor 21 dager? Fordi det sies at det tar 21 dager for å bryte en vane...Så får tiden vise om det stemmer.



Hvorfor gjør jeg dette?
Rett og slett fordi jeg er nyskjerrig på hva som skjer med kroppen når man tar bort sukkeret!
Motivasjonen er altså ikke å gå ned i vekt og jeg har heller ikke tenkt til å bli fanatisk, men skal ihvertfall prøve å kutte ut sukker der det er mulig.
Sukkersniken gjemmer seg jo i så og si alle tenkelige og utenkelige produkter.
Du finner det i brød, yoghurter, pålegg, juice, sauser osv..

Siden jeg allerede går på LOW FODMAP diett ser jeg att det kan bli utfordinger da endel av " ja maten" på sukker detox er "nei mat" for oss med trøblete mager, men jeg skal gjøre så godt jeg kan!
Så de neste ukene blir det mye fokus på dette på bloggen! 
Jeg skal fortelle dere om oppturer og nedturer;)

Det som blir mest spennende for min del er å se om sukkeret har noe innvirkning på mageproblemene eller den konstante uroen jeg har i kroppen.

BLI MED???? 







Ingen kommentarer: